
OSTATNIA AKTUALIZACJA: 17 lipca 2024 roku
Niniejszy regulamin (dalej: regulamin) określa zasady świadczenia usługi elektronicznej,
tj. zamieszczania opinii użytkowników na temat produktów będących w ofercie Barbara Grzegorzewska Visuals pod adresem 31-416 Kraków ul. Sabały 44, NIP 6371919290.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Właścicielka serwisu – Barbara Grzegorzewska Visuals pod adresem 31-416 Kraków ul. Sabały 44, NIP 6371919290.
- Użytkownik – Klient Sklepu Internetowego lub osoba niebędąca Klientem, ale odwiedzająca serwis i mogąca zapoznać się z Treściami w obrębie serwisu lub osoba, która umieściła w serwisie Treść.
- Punkt kontaktowy, czyli sposób umożliwiający Właścicielce serwisu bezpośrednią interaktywną komunikację drogą mailową z użytkownikami serwisu oraz z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych.
- Treść – dane i informacje wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej w szczególności informacje w formie tekstu, zdjęcia, grafiki lub innego materiału, treści umieszczone w komentarzach lub opiniach dostępnych na stronie serwisu.
- Usługa hostingu – usługa polegająca na przechowywaniu informacji przekazanych przez Użytkownika serwisu oraz na jego żądanie w rozumieniu przepisów DSA.
- Usługodawca – dostawca usługi hosting, czyli właścicielka serwisu.
- Moderacja – działania niezautomatyzowane, podejmowane przez Usługodawcę, w szczególności w celu wykrywania, identyfikowania i zwalczania nielegalnych treści lub niezgodnych z warunkami korzystania z serwisu. Moderacja polega na sprawdzaniu treści, zmienianiu ich treści, usuwaniu nielegalnych treści lub konta użytkownika.
- Opinią w rozumieniu niniejszego regulaminu są wszystkie subiektywne wypowiedzi lub ich fragmenty publikowane przez sprzedawcę Barbara Grzegorzewska Visuals w sklepie(…), mailowo pod adresem: barbaragrzeg@gmail.com oraz mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) prowadzonych przez Barbara Grzegorzewska Visuals pod nickiem: @basiarysuje.
- Opinię na temat produktów będących w ofercie (…) może dodać każdy użytkownik serwisu, tj. również użytkownik, który nie dokonał zakupu produktu.
- Produktem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy towar lub usługa, w tym usługi cyfrowe, treści cyfrowe, prawa i obowiązki wynikające ze stosunków cywilnoprawnych; towar w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (dalej: produkt).
- Użytkownik przesyłając opinię o produkcie/ach akceptuje i wyraża zgodę na przestrzeganie zasad niniejszego regulaminu.
- Opinią użytkownika jest fragment informacji (wypowiedź) umieszczony przez niego w sklepie (…), ściśle powiązany z jego subiektywnym spojrzeniem na przedmiot wypowiedzi (dalej: opinia).
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z możliwości dodawania opinii było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające dodawanie opinii, to przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta z włączoną obsługą języka JavaScript oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s. Strona Internetowa Serwisu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
- W celu dodawania opinii w sklepie (…) konieczne jest posiadanie przez użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Opinie pochodzą w szczególności od klientów, którzy dokonali zakupu produktu, osób, które otrzymały produkt nieodpłatnie oraz osób, które korzystały z produktu w ramach współpracy (m.in. na podstawie umowy cywilnoprawnej).
- Rezygnacja z usługi zamieszczania opinii możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez klienta marki Barbara Grzegorzewska Visuals
§ 2 Zasady publikowania Opinii
- Aby opinia mogła być opublikowana przez sprzedawcę powinna być napisana w języku polskim z zachowaniem obowiązujących zasad poprawnej polszczyzny.
- W celu opublikowania opinii użytkownik powinien podać następujące dane, tj.:
- ocenę w skali od 1 do 5 gwiazdek dla kluczowych cech produktu,
- oznaczenie użytkownika (imię lub nick),
- adres e-mail (niewidoczny dla innych Użytkowników serwisu),
- treść opinii
- a następnie oświadczyć, że zapoznał się z regulaminem i akceptuje jego treść poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku potwierdzający dodanie opinii. Powyższe dane mogą zostać wykorzystane w celu weryfikacji prawdziwości wypowiedzi.
- Opinia nadesłana przez użytkownika zostanie opublikowana po weryfikacji przez Barbara Grzegorzewska Visuals pod kątem zgodności jej treści z zasadami przewidzianymi w Regulaminie. Sprzedawca jest uprawniony do decydowania o umieszczaniu lub odrzucaniu nadesłanej opinii. Decyzja o umieszczaniu lub odrzucaniu nadesłanej opinii następuje w terminie do 14 dni roboczych liczonych od momentu przesłania opinii przez użytkownika. O odrzuceniu opinii użytkownik jest informowany w wiadomości wysłanej na adres e-mail podany w formularzu dodawania opinii, wraz z podaniem przyczyny odrzucenia opinii. Użytkownik ma możliwość ponownego umieszczenia opinii spełniającej warunki niniejszego regulaminu.
- Użytkownik oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w sklepie(…).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji Opinii, w przypadku gdy:
- jest sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami, w szczególności wzywa do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawiera treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne,
- narusza jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności,
- zawiera dane osobowe, teleadresowe adresy e-mail lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt,
- zawiera odnośniki do innych stron internetowych, podmiotów innych niż marka Barbara Grzegorzewska Visuals, w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych czy sklepów internetowych,
- zawiera treści reklamowe lub inne treści o charakterze komercyjnym,
- nie dotyczy w całości lub części opiniowanego produktu,
- zawiera treści o charakterze spamu,
- jest zamieszczana przez automaty, tzw. boty,
- jest Opinią spełniającą kryteria wskazane w § 5 ust. 3 Regulaminu.
- Sprzedawca umożliwia dostęp do wystawionych opinii o produktach.
- Treści Opinii Użytkowników mogą być też udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
- W sklepie oraz w mediach społecznościowych publikowane są wszystkie opinie spełniające warunki niniejszego regulaminu – zarówno pozytywne jak i negatywne.
- Ocena Użytkowników dla produktu to średnia wyliczona na podstawie indywidualnych ocen Użytkowników przyznawanych za kluczowe cechy produktu zgodnie z § 2 ust. 3 lit. a Regulaminu. Oceny poszczególnych cech mają jednakową wagę przy wyliczaniu średniej. Średnia nie uwzględnia Opinii, co do których odmówiono publikacji na podstawie kryteriów wskazanych w § 2 niniejszego regulaminu.
- Możliwość pozostawienia opinii ogranicza się do umieszczenia tekstu, tj. użytkownik nie może dodawać m.in. plików graficznych czy multimedialnych.
- Sprzedawca zapewnia poprzez wdrożenie odpowiedniego systemu weryfikacji opinii, że opinie publikowane w sklepie oraz w mediach społecznościowych pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli od sprzedawcy Joanny Rułkowskiej.
- Opinie publikowane w sklepie oraz mediach społecznościowych nie są sponsorowane i są niezależne od stosunku umownego istniejącego pomiędzy konsumentem a sprzedawcą.
§ 3 System weryfikacji Opinii
Krok #1: Opinie dodawane przez użytkowników za pośrednictwem ogólnodostępnego formularza dodawania opinii widocznego przy poszczególnych produktach sprzedawanych w sklepie weryfikuje się pod kątem tego czy opinia pochodzi od Użytkownika, który używał produktu lub go nabył poza sklepem.
Krok #2: Sprzedawca weryfikuje czy dane podane podczas dodawania opinii (m.in. imię, nazwisko, adres e-mail) są zgodne z danymi (tj. imię, nazwisko, adres e-mail) użytym do zakupu w sklepie opiniowanego produktu (tj. czy dane te zostały użyte w procesie składania zamówienia).
Krok #3: Sprzedawca weryfikuje czy opinia jest zgodna z niniejszym regulaminem.
Krok #4: Sprzedawca samodzielnie publikuje sprawdzone (zweryfikowane) opinie w prowadzonym sklepie internetowym poprzez zatwierdzenie opinii w systemie.
Krok #5: Jeżeli sprzedawca będzie posiadał wątpliwości co do wystawionej opinii zwraca się do konsumenta, który przesłał opinię do publikacji o udzielenie informacji potwierdzającej, że jest konsumentem, który rzeczywiście używał tego Produktu lub go kupił.
Weryfikacja opinii umieszczonych na Instagramie:
Krok #1: Użytkownicy serwisu Instagram mogą samodzielnie opublikować opinię o produktach sklepu (…) pod postami reklamującymi produkty lub w wiadomościach prywatnych.
Krok #2: Wszystkie opinie publikowane na Instagramie są weryfikowane pod kątem zgodności z niniejszym regulaminem. Weryfikacja następuje poprzez zestawienie danych osoby wystawiających opinię z danymi dotyczącymi zamówienia dokonanego w sklepie.
Krok #3: Jeżeli sprzedawca nie ustali, że konsument, który wydał opinię używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia opinii. Jeżeli nie da się usunąć opinii za pomocą dostępnych w serwisie funkcjonalności sprzedawca dodaje komentarz pod opinią wskazując, że wydana opinia nie została wydana przez konsumenta, który używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy.
Krok #4 Sprzedawca samodzielnie publikuje opinie, które otrzymuje od konsumentów na Instagramie poprzez publikację na Instagram stories samodzielnie stworzonych grafik na podstawie otrzymanych opinii w wiadomościach prywatnych.
Weryfikacja opinii umieszczonych na Facebooku:
Krok #1: Sprzedawca zezwala na wydawanie opinii na Facebooku na fanpage zgodnie z dostępną tam funkcjonalnością, z zastrzeżeniem że właściciel Facebooka nie weryfikuje, czy użytkownicy kupili produkt lub skorzystali z niego, który recenzują lub polecają na Facebooku.
Krok #2: Użytkownicy samodzielnie publikują opinie na fanpage(…).
Krok #3 Wszystkie opinie publikowane na fanpage są weryfikowane pod kątem zgodności z niniejszym regulaminem niezwłocznie po ich publikacji.
Krok #4: Jeżeli sprzedawca nie ustali, że konsument, który wydał opinię używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia opinii, w tym kontaktuje się z właścicielem Facebooka z prośbą o usunięcie opinii za pomocą dostępnej w serwisie funkcjonalności Zgłoś post. Sprzedawca dodaje także komentarz pod opinią wskazując, że wydana opinia nie została wydana przez konsumenta, który używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy.
§ 4 Prawa autorskie
- Użytkownik publikujący opinię udziela sprzedawcy nieograniczonej w czasie licencji na nieodpłatne korzystanie oraz rozpowszechnianie i publikowanie, kopiowanie i modyfikowanie oraz dystrybucję przez sprzedawcę wszelkich zamieszczonych przez niego w sklepie oraz w mediach społecznościowych.
- W ramach udzielonej licencji sprzedawcy otrzymuje prawo do:
- rozpowszechniania opinii przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet), publiczne wyświetlenie i republikację,
- utrwalanie i zwielokrotnianie opinii – wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy Opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową.
- W ramach udzielonej licencji autor wyraża zgodę na wykorzystywanie opinii w dowolnych częściach, udzielanie sublicencji osobom trzecim na wykorzystywanie utworu lub jego części, wykorzystywanie utworu lub dowolnej jego części w celu promocji i reklamy produktów i sklepu. Jednocześnie autor udzielając licencji, zapewnia sprzedawcę, że opinia jest autorska oraz jest wynikiem własnej intelektualnej pracy użytkownika, nie narusza praw autorskich osób trzecich. W przypadku nieprawdziwości powyższych oświadczeń Użytkownik ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za naruszenie ich praw.
§ 5 Odpowiedzialność użytkownika w zakresie zamieszczanych przez niego opinii
- Zamieszczając treści oraz udostępniając je Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści.
- Użytkownik oświadcza, że:
- jego opinia nie narusza zasad opisanych w regulaminie;
- jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych do utworów i/lub praw pokrewnych do przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;
- wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych użytkowników oraz sprzedawcę jak również upoważnia sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu;
- wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Zabronione jest udostępnianie za pośrednictwem usługi treści sprzecznych z prawem, w tym zwłaszcza takich, które mogłyby:
- zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
- naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
- posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierać słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe) czy też prezentować inne osoby w niekorzystnym świetle;
- pozostawać w sprzeczności z interesem sprzedawcy, tj. stanowić treści o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie związanych z działalnością sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
- naruszać w inny sposób postanowienia regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
§ 6 Procedura publikowania Treści w serwisie
- W Serwisie należy podejmować działania zgodne z prawem i publikować tylko legalne treści
- Użytkownik ma obowiązek korzystania z Serwisu zgodnie z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności przysługujących właścicielce serwisu lub osobom trzecim praw autorskich
- Podczas korzystania ze Serwisu zakazane jest dostarczanie lub przekazywanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez rozsyłanie treści zabronionych przepisami prawa, w tym w ramach formularzy dostępnych w Serwisie lub naruszające w jakikolwiek sposób prawa własności intelektualnej.
- Zabronione jest składanie Zamówienia anonimowo, pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
- Zakazane jest również publikowanie treści, które:
- służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Użytkowników
- nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc
- propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa,
- nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść
- zawierają treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej
- zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
- naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
- zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
- nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
- obrażają uczucia religijne;
- mogą wywoływać dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Użytkowników
- naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób.
- zawierają linki do innych stron internetowych
- służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym działalności konkurencyjnej, spamowaniu
§ 7 Procedura moderacji nielegalnych Treści i Treści naruszających zasady regulaminu
- Właścicielka serwisu nie ponosi odpowiedzialności za nielegalne treści publikowane w Serwisie, ponieważ podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Treści nielegalnych, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
- Właścicielka serwisu może dokonać moderacji Treści umieszczanych przez Użytkowników z należytą starannością, obiektywnie i proporcjonalnie oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
- O moderacji Treści Właścicielka serwisu informuje Użytkownika, który daną treść umieścił, o ile dysponuje danymi umożliwiającymi skontaktowanie się z danym Użytkownikiem wraz z podaniem uzasadnienia.
- W uzasadnieniu o podjęciu moderacji Treści Właścicielka serwisu wskazuje konkretne podstawy do zastosowania użytej sankcji.
- Właścicielka serwisu może wezwać Użytkownika do samodzielnego zmoderowania umieszczonych w serwisie Treści.
§ 8 Procedura zgłaszania nielegalnych opinii i treści
- Użytkownik, który uważa opublikowaną w Serwisie treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Właścicielki serwisu basia-rysuje.pl zgłoszenie dotyczące tej treści.
- Właścicielka serwisu wyznaczyła interaktywny punkt kontaktowy dla zgłoszeń związanych z serwisem i zgłaszania nielegalnych treści. Jest on dostępny pod adresem e-mail: barbaragrzeg@gmail.com. Punkt ten jest przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z użytkownikami serwisu oraz właściwymi organami nadzorczymi, czyli komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
- O otrzymaniu korespondencji w ramach Punktu kontaktowego Właścicielka serwisu poinformuje nadawcę korespondencji niezwłocznie nie później niż w ciągu 7 dni.
- Zgłoszenie powinno zawierać informację jakiej treści dotyczy zgłoszenie (komentarz, opinia, inne treści) oraz przyczyny uznania lub uzasadnionego podejrzenia uznania tej Treści za nielegalną lub niezgodną z warunkami korzystania z serwisu
- W zgłoszeniu należy podać dane kontaktowe Użytkownika, minimum adres mailowy do kontaktu.
- Właścicielka serwisu przesyła potwierdzenie otrzymania zgłoszenia a następnie rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie bez zbędnej zwłoki (w terminu do 7 dni).
- Właścicielka serwisu podejmuje decyzję w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności, a przed wydaniem decyzji może zwrócić się do Użytkownika, który umieścił Treści objęte zgłoszeniem, o udzielenie dodatkowych wyjaśnień.
§ 9 Procedura nakładania sankcji za umieszczanie nielegalnych opinii i treści
- Właścicielka serwisu ma prawo podjąć decyzję dotyczącą nałożenia sankcji na treści umieszczonych przez Użytkownika, w tym: ograniczyć widoczność Treści, usunąć treść lub uniemożliwić do niej dostęp.
- Właścicielka serwisu ma też prawo zastosować modyfikacje do opublikowanej treści, a także prawo zawiesić lub zakończyć świadczenie usługi w całości lub w części dla Użytkownika, który opublikował nielegalne Treści lub dopuścił się naruszenia zasad Regulaminu.
§ 10 Procedura odwoławcza od zgłoszenia nielegalnych Treści i opinii lub treści niezgodnych z warunkami korzystania z serwisu
- Od decyzji Właścicielki serwisu wydanej w sprawie zgłoszenia dotyczącego nielegalnych lub niezgodnych z regulaminem Treści przysługuje odwołanie.
- Odwołanie powinno zawierać w szczególności: precyzyjne wskazania, dlaczego wydana decyzja jest nieprawidłowa, szczegółowe uzasadnienie stanowiska oraz wskazanie negatywnych skutków wydania decyzji dla osoby zgłaszającej lub osoby trzeciej.
- Użytkownik może odwołać się od decyzji Właścicielki serwisu w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia.
- Odwołanie można złożyć w interaktywnej formie za pośrednictwem punktu kontaktowego.
- Właścicielka serwisu rozpatruje odwołania w terminie 7 dni od jego otrzymania i poinformuje osobę zgłaszającą oraz inne osoby zainteresowane wynikiem sprawy.
- Decyzja wydana w sprawie po rozpatrzeniu odwołania ma charakter ostateczny, co oznacza że nie przysługuje od niej kolejne odwołanie.
§ 11 Procedura informowania odpowiednich organów o nielegalnych treściach
- W przypadku, gdy Właścicielka serwisu poweźmie jakiekolwiek informacje, dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe.
§ 12 Reklamacje
- Użytkownik może zgłosić sprzedawcy Joannie Rułkowskiej reklamację w związku z korzystaniem z usługi dodawania opinii w sklepie Prawo Mamy. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres: kontakt@prawo-mamy.pl lub pisemnie na adres: Joanna Rułkowska, ul. Rumiankowa 19/9, 15-665 Białystok.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym użytkownik winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca Joanna Rułkowska niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Użytkownikowi odpowiedzi.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Zasady dostępu do procedur pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 13 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca i Właścicielka serwisu (…) zastrzega sobie prawo do kontaktu z użytkownikiem zamieszczającym opinię pod pozostawionym adresem e-mail.
- Zarówno użytkownik, jak i sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej. Użytkownik, który skorzystał z usługi dodawania opinii w sklepie rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do sprzedawcy stosownego oświadczenia woli przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się sprzedawcy z oświadczeniem woli Użytkownika. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie poprzez wysłanie do użytkownika stosownego oświadczenia na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika podczas dodawania opinii w sklepie. Wypowiedzenie umowy może mieć miejsce w przypadku stwierdzenia przez sprzedawcę, że opinia narusza postanowienia § 2 niniejszego regulaminu lub w sytuacji gdy otrzyma powiadomienie, o którym mowa w regulaminie. Niniejszy regulamin obejmuje całość uregulowań dotyczących usługi dodawania Opinii i Treści oraz stanowi uzupełnienie treści zawartych w Regulaminie sklepu.
- Zasady zmieniania zapisów w regulaminie strony:
- Prawo do zmian: Właścicielka serwisu ma prawo wprowadzać zmiany w regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak zmiany warunków umowy, obowiązujących przepisów prawa, wprowadzenie nowych treści lub usług cyfrowych oraz zmiany technologiczne.
- Powiadomienie klientów sklepu internetowego i użytkowników serwisu: Klienci i użytkownicy zostaną powiadomieni o każdej zmianie regulaminu drogą elektroniczną na adres e-mail przypisany do ich konta oraz poprzez publikacje nowego regulaminu na stronie internetowej
- Stosowanie starego regulaminu do istniejących umów: Umowy zawarte przed zmianą regulaminu podlegają zapisom obowiązującym w dniu ich zawarcia. Zmiany regulaminu stają się skuteczne po upływie 10 dni od daty opublikowania.
- Rozstrzyganie sporów: Regulamin podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a klientami niebędącymi konsumentami będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby lub miejsca zamieszkania Usługodawcy.