Rebranding firmy MPM – jak animacja rysunkowa odmienia historię marki

MPM rebranding marki - animacja rysunkowa

Rebranding to nie tylko zmiana logo czy nowe kolory na stronie. To nowa opowieść o marce, która chce pokazać, że nadąża za zmianami, a może nawet wyprzedza trendy. Dlatego MPM, po 40 latach na rynku, postawiło na coś innego niż standardowe komunikaty. Zamiast tego wybrało spójną informację dla klienta połączoną z animacją rysunkową, żeby w jasny i ciekawy sposób pokazać, co się zmienia, a przede wszystkim – dlaczego te zmiany to dobra wiadomość dla klientów.

MPM współpracowało ze mną już w dwóch niezwykle ciakawych projektach. Jeden to animacja rysunkowa tłumacząca usługę iCoook Refresh. Drugi projekt to niezwykle trafiony pomysł angażujący pracowników – kalendarz autorski.

Dlaczego MPM wybiera animację do informowania o zmianach? Bo animacja rysunkowa to nie tylko zabawne kreski na ekranie. To forma przekazu, która jasno i konkretnie mówi, jak jest, a do tego po prostu przyciąga uwagę odbiorcy.

Dlaczego animacja rysunkowa to game changer?

Łatwa w zrozumieniu

Zmiany mogą budzić różne emocje, czasem nawet wątpliwości. Po co zmieniać coś, co działa? Ale kiedy wszystko pokazujemy krok po kroku, w lekki i rysunkowy sposób, od razu wiadomo, o co chodzi. Pokazujemy wtedy zmianę jako coś przyjemnego i logicznego, co pozytywnie wpływa na jej odbiór.

Mówi prostym językiem

Animacja rysunkowa nie jest sztywną prezentacją pełną fachowych terminów. To coś, co przemawia do każdego, bo zmiana jest zwizualizowana i wytłumaczona krok po kroku. To powoduje zrozumienie i przyciąga uwagę. Animację rysunkową rozumieją zarówno osoby mocno analityczne, jak i osoby potrzebujące więcej narracji i symboli. Dzięki temu wszyscy klienci lepiej rozumieją, co zmiany oznaczają dla nich i dla marki oraz szybciej akceptują tą zmianę.

Buduje zaufanie

Zmiany zawsze budzą pytania – „czy to się sprawdzi?”, „czy będzie lepiej?”, „po co?”. Animacja rysunkowa pozwala pokazać odpowiedzi na te pytania kawałek po kawałku, rozwiewając wątpliwości. To buduje poczucie pewności i zaufania klientów do marki.

Przyciąga uwagę

Animacja to nie nudny wykład, to historia, która autentycznie wciąga poprzez grafiki, dynamiczne elementy oraz narrację w postaci opowieści. Angażuje widza, dzięki czemu klient zaczyna rozumieć, co i dlaczego się zmienia oraz zaczyna lubić tą zmianę.

Ma wiele zastosowań

Myślisz, że animacja to materiał „na jeden raz”? Wcale nie! Rysunkowy film można wrzucić na stronę, udostępniać w social mediach, a nawet wykorzystywać w materiałach wewnętrznych. Uwaga! Animację można przygotować w kilku formatach: poziomym, pionowym i kwadratowym, co pozwala na dotarcie do klienta poprzez wiele kanałów, na których obecnie domiunuą terści video.

Animacja rysunkowa to inwestycja w komunikację, która naprawdę działa

Rebranding nie musi być suchym komunikatem czy oficjalnym raportem. Można to zrobić bardziej atrakcyjnie i zgodnie z najnowszymi trendami. Animacja rysunkowa daje narzędzie, które wyjaśnia, angażuje i sprawia, że klienci również mogą poczuć, że uczestniczą w zmianach.

Zobacz animację rysunkową firmy MPM:

Tutaj zobacz stronę MPM informującą o rebrandingu w firmie.

Jeśli Twoja firma staje przed wyzwaniem zmian, może warto zainspirować się działaniami MPM i postawić na nieco mniej konwencjonalne rozwiązanie? W końcu komunikaty o zmianach w firmie mogą być ciekawe, inspirujące i angażujące, nieprawdaż?

Masz pytania albo zastanawiasz się, jak animacja rysunkowa może pomóc w Twojej firmie? Napisz do mnie przez formularz kontaktowy, a wspólnie omówimy, jak stworzyć animację, zgodną z Twoimi potrzebami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarz do “Rebranding firmy MPM – jak animacja rysunkowa odmienia historię marki”