Rebranding to nie tylko zmiana logo czy nowe kolory na stronie. To nowa opowieść o marce, która chce pokazać, że nadąża za zmianami, a może nawet wyprzedza trendy. Dlatego MPM, po 40 latach na rynku, postawiło na coś innego niż standardowe komunikaty. Zamiast tego wybrało spójną informację dla klienta połączoną z animacją rysunkową, żeby w jasny i ciekawy sposób pokazać, co się zmienia, a przede wszystkim – dlaczego te zmiany to dobra wiadomość dla klientów.
MPM współpracowało ze mną już w dwóch niezwykle ciakawych projektach. Jeden to animacja rysunkowa tłumacząca usługę iCoook Refresh. Drugi projekt to niezwykle trafiony pomysł angażujący pracowników – kalendarz autorski.
Dlaczego MPM wybiera animację do informowania o zmianach? Bo animacja rysunkowa to nie tylko zabawne kreski na ekranie. To forma przekazu, która jasno i konkretnie mówi, jak jest, a do tego po prostu przyciąga uwagę odbiorcy.
Dlaczego animacja rysunkowa to game changer?
Łatwa w zrozumieniu
Zmiany mogą budzić różne emocje, czasem nawet wątpliwości. Po co zmieniać coś, co działa? Ale kiedy wszystko pokazujemy krok po kroku, w lekki i rysunkowy sposób, od razu wiadomo, o co chodzi. Pokazujemy wtedy zmianę jako coś przyjemnego i logicznego, co pozytywnie wpływa na jej odbiór.
Mówi prostym językiem
Animacja rysunkowa nie jest sztywną prezentacją pełną fachowych terminów. To coś, co przemawia do każdego, bo zmiana jest zwizualizowana i wytłumaczona krok po kroku. To powoduje zrozumienie i przyciąga uwagę. Animację rysunkową rozumieją zarówno osoby mocno analityczne, jak i osoby potrzebujące więcej narracji i symboli. Dzięki temu wszyscy klienci lepiej rozumieją, co zmiany oznaczają dla nich i dla marki oraz szybciej akceptują tą zmianę.
Buduje zaufanie
Zmiany zawsze budzą pytania – „czy to się sprawdzi?”, „czy będzie lepiej?”, „po co?”. Animacja rysunkowa pozwala pokazać odpowiedzi na te pytania kawałek po kawałku, rozwiewając wątpliwości. To buduje poczucie pewności i zaufania klientów do marki.
Przyciąga uwagę
Animacja to nie nudny wykład, to historia, która autentycznie wciąga poprzez grafiki, dynamiczne elementy oraz narrację w postaci opowieści. Angażuje widza, dzięki czemu klient zaczyna rozumieć, co i dlaczego się zmienia oraz zaczyna lubić tą zmianę.
Ma wiele zastosowań
Myślisz, że animacja to materiał „na jeden raz”? Wcale nie! Rysunkowy film można wrzucić na stronę, udostępniać w social mediach, a nawet wykorzystywać w materiałach wewnętrznych. Uwaga! Animację można przygotować w kilku formatach: poziomym, pionowym i kwadratowym, co pozwala na dotarcie do klienta poprzez wiele kanałów, na których obecnie domiunuą terści video.
Animacja rysunkowa to inwestycja w komunikację, która naprawdę działa
Rebranding nie musi być suchym komunikatem czy oficjalnym raportem. Można to zrobić bardziej atrakcyjnie i zgodnie z najnowszymi trendami. Animacja rysunkowa daje narzędzie, które wyjaśnia, angażuje i sprawia, że klienci również mogą poczuć, że uczestniczą w zmianach.
Zobacz animację rysunkową firmy MPM:
Tutaj zobacz stronę MPM informującą o rebrandingu w firmie.
Jeśli Twoja firma staje przed wyzwaniem zmian, może warto zainspirować się działaniami MPM i postawić na nieco mniej konwencjonalne rozwiązanie? W końcu komunikaty o zmianach w firmie mogą być ciekawe, inspirujące i angażujące, nieprawdaż?
Masz pytania albo zastanawiasz się, jak animacja rysunkowa może pomóc w Twojej firmie? Napisz do mnie przez formularz kontaktowy, a wspólnie omówimy, jak stworzyć animację, zgodną z Twoimi potrzebami.
Komentarz do “Rebranding firmy MPM – jak animacja rysunkowa odmienia historię marki”